11th December 2021 | |
7.45- 8.30 | Virtual and onsite registration |
8.30 – 8.45 | Welcome remarks – HNUE – University of Bayreauth |
8.45- 9.00 | Opening keynote Do our education systems hold a key to unlock a better world? Prof. Charles Hopkins UNESCO Chair in Reorienting Education towards Sustainability, York University (Canada) |
9.00 – 10.15 | Plenary session 1 – Characterizing Generation Z: Implications for Teaching and Learning Prof Timothy Teo, Mudorch University (Australia) – Teacher Education in the Pandemic Assoc. Prof Tony Loughland, University of New South Wales (Australia) |
10.15 – 10.35 | Tea Break |
10.35 – 11.50 | Plenary session 2 – Assessment for an online world Prof Sandra Milligan, University of Melbourne (Australia) – Where do we go from here? Digital technologies, online materials and learning platforms alone do not provide good teaching Prof. Daniela Schmeinck, University of Cologne (Germany) |
11.50– 12.00 | Photo session |
13.30– 14.45 | Plenary session 3 – The promotion of a change of perspectives as an essential component of education for sustainable development Prof. Gabriele Schrüfer, Bayreuth University (Germany) Dr. Sonja Schwarze, Münster University (Germany) – Four case studies exploring the impact of Covid-19 on science teaching and learning in formal and informal settings: Lessons learned for science teacher education and research Prof. Sonya N. Martin, Seoul National University (ROK) |
14.45– 15.15 | Tea break |
15.15 – 17.00 | PARALLEL SESSIONS I – Session I.A. Teacher education: theoretical and practical issues – Session I.B. Education for Sustainable Development – Session I.C. Teaching Strategies and Tactics for K-12 Education – Session I. D. Teaching languages and social sciences |
12th December 2021 | |
7.45- 8.30 | Virtual and onsite registration |
8.30- 9.45 | Plenary session 4 – Internet of Teachers and Students (IoTS) for Tackling the Challenges of COVID-19 Pandemics Prof. Chun-Yen Chang, National Taiwan Normal University – The association between children’s communication skills and academic performance Prof. Sharynne McLeod, Charles Sturt University (Australia) |
9.45– 10.15 | Tea Break |
10.15– 12.00 | PARALLEL SESSIONS II – Session II.A. School social work and psychology – Session II. B. Early childhood and special education – Session II.C. Digital transformation in schools/universities – Session II.D. Higher Education |
12.00 – 12.15 | Closing Remarks |
Trường Đại học Sư phạm Hà Nội (ĐHSPHN) chính thức được thành lập ngày 11/10/1951 theo Nghị định của Bộ Quốc gia Giáo dục. Với vị trí là trường Sư phạm trọng điểm trong hệ thống giáo dục quốc dân, Nhà trường luôn nỗ lực nâng cao chất lượng trong giảng dạy, nghiên cứu, từ đó trở thành người dẫn dắt tích cực trong quá trình hiện đại hoá và phát triển của giáo dục nước nhà.
Hội thảo khoa học quốc tế Đổi mới sáng tạo trong giảng dạy và đào tạo giáo viên (Innovation in Learning Instruction and Teacher Education) được tổ chức hai năm/lần với mục đích tạo cơ hội giao lưu, trao đổi học thuật quốc tế và phổ biến các kết quả nghiên cứu; nâng cao năng lực nghiên cứu, bồi dưỡng đội ngũ phục vụ đổi mới chương trình đào tạo theo chiến lược phát triển của ngành. Hội thảo lần thứ nhất phối hợp cùng Đại học Southern Cross (Australia) được tổ chức năm 2019 với sự tài trợ của Quỹ Phát triển KHCN Quốc gia và Chương trình ETEP, đã thu hút hơn 250 học giả trong nước và quốc tế từ 10 quốc gia như Australia, Đức, Hoa Kì, Thái Lan, Đài Loan, Singapore, Pháp... Tháng 12 năm 2021, phối hợp với nhiều trường Đại học quốc tế, Nhà trường tiếp tục tổ chức hội thảo lần thứ hai với chủ đề: Đổi mới sáng tạo vì sự phát triển bền vững của giáo dục trong bối cảnh biến động.